Betalning

När du handlar hos oss, garanterar du att all information är korrekt, att du är över 18 år och är rättmätiga användaren av kreditkortet som du betalar med.

Personlig information & Säkerhet

Den 25 maj 2018 börjar det nya dataskyddsförordningen, GDPR, att gälla. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter.

E.Leijon är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. E.Leijon lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i tredje och fjärde punkten nedan.

E.Leijon har som e-handlare skyldigheter att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande:

  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon för att vi skall kunna leverera din beställda vara.
  • Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon (mobil) och ditt personnummer vid köp av vara.
  • Vi lämnar ut din adress till tredje part, i detta fall speditören Schenker och/eller Postnord.
  • Vi lämnar ut din adress och betalningsinformation till betaltjänsten (Stripe).
  • Du har när som helst rätt att raderas ur systemen.
  • Du har rätt till rättelse om dina uppgifter är felaktiga.
  • Vi lagrar dina uppgifter i max 2 år efter din sista beställning för att kunna erbjuda bästa möjliga service.
  • Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om ditt konto hos oss.

Om ändringar i denna policy görs kommer du som kund att få reda på det här och när du godkänner villkoren i kassan.

Reklamationer

Vi garanterar att alla produkter som vi skickar är hela och utan defekter. Skulle det ändå vara så att din produkt har ett tillverkningssfel, eller är skadat, så har du alltid rätt att byta till en ny produkt eller få pengarna tillbaka. Kontakta oss på mail om du upptäcker ett fel på varan, (inom 14 dagar från det att du mottagit paketet). Beskriv felet på varan, samt skicka en bild på produkten för att underlätta reklamationsprocessen. Skicka sedan tillbaka produkten till oss. Vi står ej för frakten.

Vi kommer göra vårt bästa för att så snart som möjligt ersätta varan, antingen via en återbetalning eller en ny produkt. Återbetalning kan ta upp till 14 arbetsdagar att gå igenom.

Kundservice

Om du har några frågor eller önska få tag i oss av någon anledning, kontakta oss gärna på mail info@eleijon.com så försöker vi svara så snart som möjligt.

Frakt

Vi gör vårt absolut bästa för snabba leveranser. Vi skickar våra paket med Schenker och i vissa fall även Postnord. Våra fraktkostnader och leveranstider är enligt nedan.

Inom Sverige, 3–7 arbetsdagar — 79 Kr

Vid köp över 1000 kr är fraktkostnaden gratis!

Skadade paket

Mottagaren måste omedelbart meddela postkontoret om han/hon upptäcker någon skada på paketet. Om mottagaren misstänker någon skada på paketet ska paketet öppnas tillsammans med fraktbolagets representant på utlämningsstället. Efter det ska han/hon göra en anmälan till Schenker Privpak AB.

Om skadan inte upptäcks förrän mottagaren öppnar paketet, ska mottagaren rapportera skadan till Schenker och fylla i en skadeanmälan.
Detta ska göras inom 7 dagar från det att paketet är utlämnat.

Ej upphämtade paket / Felaktig leveransadress

Gällande produkter som ej har blivit upphämtade inom två veckor, eller för produkter som har blivit returnerade till oss pga felaktig leveransadress, debiteras en kostnad på 200 kr för frakt och administrativa kostnader.

Enkla returer och byten

Som kund har du alltid rätt att byta eller skicka tillbaka en vara inom 14 dagar från det att du mottagit ditt paket. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka din produkt inom 7 dagar, för att säkerställa att den kommer tillbaka till oss i tid. Kom ihåg att skriva ut och fylla i vår retursedel om du önskar skicka tillbaka eller byta en produkt. Produkten skickas tillbaka till oss i nytt skick, oanvänd i sin originalförpackning, tillsammans med retursedeln. Vi står ej för returfrakten.

Så fort vi har mottagit returen, hör vi av oss och meddelar kunden om återbetalning. Återbetalning kan ta upp till 14 arbetsdagar att gå igenom. Vi returnerar ej fraktkostnaden vid returer. Önskar man byta en produkt så returnerar man den gamla och beställer en ny på hemsidan.

Returadress / Kontakt

E.Leijon
Ektorpsvägen 9
131 45 Nacka
Sweden
info@eleijon.com